۰

برگزاری آموزشی توجیهی رابطین فرهنگی دادگستری استان آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۲
برگزاری آموزشی توجیهی رابطین فرهنگی دادگستری استان آذربایجان شرقی
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، در این دوره آموزشی مدیر سامانه ارزیابی و نظارت استان های معاونت فرهنگی قوه قضاییه به تشریح مدل تعالی فرهنگی دادگستری استان شامل دو بخش «معیارهای توانمندساز» و «معیارهای نتایج» پرداخت و اخلاقمداری، پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع، ارزش افزایی برای مخاطبان، مشارکت های اثربخش با سازمان ها و نهادهای بیرونی، کسب نتایج متوازن و پایدار، مدیریت از طریق فرآیندها، رهبری تحولی و الهام بخش، موفقیت از طریق کارکنان فرهنگی و یادگیری، بهبود و نوآوری را از جمله ارزشها و مفاهیم بنیادین تعالی فرهنگی برشمرد.
محسن فتح اله بیاتی همچنین به ارزیابی تکریم ارباب ‌رجوع در دادگستری پرداخت و سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی و تکریم ارباب رجوع از چالش های اصلی قوه قضاییه اعلام کرد و با اشاره به دستورالعمل تکریم ارباب رجوع دستگاه قضایی، مواردی چون حق دسترسي عادلانه به خدمات و اطلاعات، حق برخورداری از احترام و حفظ حريم مناسب نوع انسان، حق آگاهي و اظهار‌نظر، حق مصونيت از تبعيض و ظلم، حق طلب پاسخ در مقابل درخواست‌ها و شکايات و حق جبران خسارت ناشي از فعاليت نامطلوب دستگاه قضایی را از جمله حقوق ارباب ‌رجوع بیان کرد.
وی شفاف ‌سازی و اطلاع‌رسانی خدمات، تمهید امکانات، تجهیزات و تسهیلات جانبی، اخلاق و رفتار مناسب، خدمات الکترونیک و غیرحضوری و ارتباط و پاسخ‌گویی به درخواست‌ها و شکایات را از اقدامات اصلی در راستای ارتقای رضایت و تکریم ارباب‌رجوع در دستگاه قضایی برشمرد.
مدیر سامانه ارزیابی و نظارت استان های معاونت فرهنگی قوه قضاییه برخورداری از کرامت انسانی و رفتار محترمانه و اسلامی، برخورداری از اِعمال بی‌طرفانه، دقیق و کامل قوانین و مقررات، مصون بودن از تبعیض در نظام­ها، فرآیندها و تصمیمات دادگستری، دسترسی آسان و سریع به خدمات دادگستری، حفظ و رعایت حریم خصوصی همه افراد، آگاهی به‌موقع از تصمیمات و فرآیندهای دادگستری و دسترسی به اطلاعات موردنیاز، اظهارنظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرآیندهای دادگستری، برخورداری اشخاص توان­خواه از امتیازات خاص قانونی، رسیدگی به‌موقع و منصفانه به شکایات و اعتراضات و جبران خسارات وارده در اثر قصور یا تقصیر دادگستری و کارکنان آن را ارزش‌های بنیادین تکریم ارباب‌ رجوع بیان کرد.



222
کد مطلب : ۵۰۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

پرسش و پاسخ
واخواهی به چه معنایی است؟
روش‌های اعتراض به آراء به دو دسته تقسیم می‌شود: طرق عادی مشتمل بر واخواهی و تجدیدنظر و طرق فوق‌العاده که مشتمل بر فرجام ...
پس از سرقت یا مفقودی چک، صادر کننده یا دارنده آن چگونه باید پیگیری کند؟
چک به عنوان یک وسیله پرداخت نقش بسیار مهمی در روابط اقتصادی اشخاص جامعه ایفا می کند که در صورت آشنایی با مقررات مربوط به ...
آثار و تبعات ازدواج های قانونی کدام است؟
از جمله معيارهايي كه باید مورد توجه جدي در انتخاب همسر قرار گیرد، التزام و پایبندی به ارزش های عرفی و قانونی است تا بتواند ...